آیا حذف سویا از رژیم غذایی می تواند فاکتوری برای داشتن بدن سالم در نظر گرفته شود؟

0
42

با این روش شما می توانید در طول یک هفته لاغر تر به نظر برسید. تمامی افرادی که به سلامتی خود اهمیت می دهند می دانند که شکر تا چه میزان می تواند برای بدن مضر بوده و بهتر است که از تمامی قفسه های سوپر مارکت ها حذف شود. علاوه بر این ترکیب، هم اکنون محققان مورد دیگری را معرفی کرده اند که باید از رژیم غذایی حذف شود، سویا. این ترکیب که با نام “سوی” در آمریکا شناخته می شود به جزء حبوباتی شناخته شده است که در خوراکی هایی مانند تمپه، ادامامه، شیر سویا،  میسو و توفو وجود دارد. علاوه بر موارد گفته شده، این ترکیب می توان در برخی فست فود ها مانند همبرگر، سوسیس و لازانیا نیز دیده می شود که به کمپانی ها اجازه می دهند محصولات خود را با میزان پروتئین بالا به فروش برسانند.

سویا می تواند منبع بسیار خوبی از فیبر ها، پروتئین ها در نظر گرفته شود پس چه دلیل وجود دارد که باید این ترکیب از رژیم غذایی افراد حذف شود؟

با توجه به گفته های لایولی (Blake Lively): “زمانیکه شما سویا را از رژیم غذایی خود حذف می کنید حس خواهید کرد که به هیچ عنوان غذای فرآوری شده ای مصرف نمی کنید. بنابراین حذف کامل سویا و ورزش می تواند شما را به رسیدن به بدنی سالم و خوش فرم کمک کند.” سویا همانند استروژن عمل می کند که کاهش وزن را برای افرد بسیار مشکل می سازد. از طرفی دیگر با افزایش مصرف ترکیب مربوطه، فرد همواره نفخ و احتباس آب در بدن خود احساس می کند.

از آنجاییکه برخی اسنک ها و میان وعده ها به ظاهر سالم به نظر می رسدند، ولی به دلیل وجود سویا می توانند باعث افزایش وزن افراد شوند که با حذف آن نه تنها می توان به راحتی وزن کم کرد بلکه پروسه را نیز می توان بسیار سریع تر از هر مورد مربوط به کاهش وزن اجرایی کرد.

البته با توجه به گفته های متخصص تغذیه لمبرت (Rhiannon Lambert)، سویا می تواند نقاط مثبت بسیاری نیز داشته باشد. دانه های سویا دارای مواد مغذی بسیاری می باشند که باید همواره به صورت پخته مصرف شوند. البته دانه ادامامه به عنوان دانه نرسیده سویا را می توان به صورت خام نیز مصرف کرد. تنها مورد منفی که در این میان به چشم می خورد وجود برخی فیتیت ها (Phytates) می باشد که می تواند جذب برخی مواد مغذی را در بدن کاهش داده ولی از طرفی خود رابطه مستقیمی با کاهش میزان کلسترول بد در بدن دارد.

او اظهار داشته است با توجه به بررسی های افراد آسیایی که میزان مصرف سویا بالایی دارند از سلامت جسمی بیشتری برخوردار می باشد. در هر موردی که یکی از جنبه های منفی این ترکیب به دست می آید همواره موردی مثبت نیز دیده می شود که مصرف آن را برای فراد ضروری می کند. و به عنوان نکته آخر اینکه باز باید در مورد مصرف هر نوع ترکیب باید حد تعادل را نگه داشت تا بتوان از جنبه های مثبت مربوط به ترکیبات بهره برد.

افزودن دیدگاه