بر اساس گفته های متخصصان تغذیه، چطور می توانیم در طول یک هفته زندگی بهتر و سالم تری داشته باشیم

در مورد مقدار غذایی که داخل بشقاب می کشید حساس باشید

0
33
بر اساس گفته های متخصصان تغذیه، چطور می توانیم در طول یک هفته زندگی بهتر و سالم تری داشته باشیم

“زندگی سالم اصلی ترین فاکتور در طول عمر هر شخصی می تواند در نظر گرفته شود که در راستای انجام کار های متفاوتی می تواند به راحتی به آن دست یافت”

آیا برنامه ریزی های ورزشی و رژیمی شما در این تابستان طبق برنامه پیش نرفته است؟ نگران نباشید چراکه راهکاری ساده وسریع برای دستیابی به اهداف شما و رسیدن به سبک زندگی سالم در نظر داریم.  البته در این مورد باید همواره به خاطر داشت که روش هایی با نتیجه گیری های سریع نمی توانند به عنوان معجزه قلمداد شوند ولی به عنوان میانبر قادرند تا به میزانی کم روی بدن شما تاثیری مثبت بگذارند. طبق گفته های بلاتی (Andy Bellatti)، با انجام برخی شیوه ها که در ادامه به آن اشاره شده افراد می توانند سوخت و ساز بدن را افزایش داده و حس خوبی را در راستای برخی کار های ساده در خود به راحتی بالا ببرند.

آب به مقدار زیاد بنوشید – آب به عنوان اصلی ترین نوشیدنی به شمار می رود چراکه شکل تک تک سلول های بدن با رسیدن آب به آنها کامل می شود. بنابراین در صورتی که مصرف آب را کاهش دهیم باعث خشکی و چروکی سلول های بدن می شویم. همواره سعی داشته باشید تا تمامی نوشیدنی های مصنوعی و کارخانه ای را کنار گذاشته و بلافاصله بعد از احساس تشنگی آب بنوشید. جایگزین کردن یک بطری سودا H2O می تواند تا ۲۴۰ کالری را از بدنتان دور نگه دارد.

دتوکس Detox با مصرف آبمیوه Juice Cleanse را فراموش کنید – اگر به دنبال کاهش وزن تنها از طریق مصرف آبمیوه و سبزیجات در ذهن دارید حتما بار دیگر در این مورد فکر کنید. حذف کامل مواد غذایی و تلاش برای به دست آوردن ویتامین ها از طریق آب، آبمیوه و معجون ها بعد از چند روز می تواند عادات غذایی نامناسبی را به دنبال داشته باشد. یکی دیگر از جنبه های منفی این روش افزایش و یا کاهش ناگهانی میزان قند خون در نظر گرفته می شود که در نتیجه آن مختل شدن روحیه افراد بر اساس کمبود برخی ویتامین ها دیده می شود.

سدیم را از برنامه غذایی خود تا میزان ممکن کاهش دهید – آغشته کردن سوشی به سس سویا برای شروع نمی تواند به عنوان گزینه ای مناسب در نظر گرفته شود. طبق آمار به دست آمده از طریق CDC، در حدود ۸۹ درصد از افراد بزرگسال آمریکایی مصرف سدیم بالایی دارند که میزان بالای این ترکیب علاوه بر خطرات جدی خود می تواند باعث نفخ و پوسیدگی اجزاء-مثل سلول ها-مختلف بدن شود. سدیم آب دریافتی بدن را جذب کرده و بنابراین کاهش آن می تواند تاثیر گذاری آب را بر روی سلول های بدن بالا ببرد.

مصرف غذا ها ضروری را برای کاهش وزن از برنامه خود حذف نکنید – با توجه به باور غلط بسیاری افراد، حذف مواد غذایی از رژیم روزانه نمی تواند راهکاری منطقی برای کاهش وزن به شمار آید. البته در برخی موارد حذف کامل برخی ترکیبات مثل شکر و گلوتن با ترکیباتی که کار مشابهی را انجام می دهند مثل عسل و یا غلات منطقی به نظر می رسد. ولی در برخی موارد تنها به دلیل کاهش وزن، جلوگیری از خوردن مواد غذایی که دارای ترکیبات مغذی می باشند کاری خطرناک به حساب می آید.

فیبر بیشتری مصرف کنید – بر اساس گفته پولان: “غذای خود را کاهش دهید و در صورت امکان سبزیجات را در هر روز بیشتر در رژیم غذایی خود بگنجانید.” برخی سبزیجات تازه مثل بروکلی، فلفل دلمه ای و کلم بروکسل که با اصطلاح “منبع غذایی قدرت” Powerhouse Foods شناخته می شوند شامل بسیاری ترکیبات مورد نیاز بدن و ویتامین ها مثل فیبر بوده که می تواند تا وعده غذایی بعدی شما را کاملا پر انرژی نگه دارد. در صورتی که تصمیم به افزایش فیبر بدن کرده باشید بر روی هر ماده غذایی قبل از مصرف مقداری چیا (Chia)، بزرک (Ground Flax) و شاهدانه (Hemp) اضافه کنید.

به قرص ها و پودر های مکمل اعتماد نکنید – مشکلی که در این ترکیبات وجود دارد نحوه به دست آمدن آنها می باشد. انتخاب کردن یک غذای کامل و به دست آوردن تنها یکی از عناصر و ترکیبات آن در طی پروسه ای نه تنها مفید نمی باشد بلکه با حذف دیگر مواد مغذی کیفیت خود را از دست می دهند. البته این شیوه در مورد پودر کاکائو ایرادی ندارد چراکه همین پودر به دست آمده دارای مواد مغذی مورد نیاز خود می باشد.

در مورد مقدار غذایی که داخل بشقاب می کشید حساس باشید – طبق داده های مجله آمریکایی سلامت عمومی American Journal of Public Health یکی از دلایل چاقی انسان ها در طول ۴۰ سال گذشته بزرگ تر شدن بشقاب ها و لیوان هایی می باشد که برای سرو غذا مورد استفاده قرار می گیرند. این اندازه با توجه به برخی منابع تا ۱۳۸ درصد از دهه ۱۹۷۰ بزرگ تر شده است.

حساسیت به کالری های دریافتی را فراموش کنید — تمرکز بیش از اندازه بر روی کالری های دریافتی می تواند موردی خطرناک باشد چراکه کالری های موجود در هر منبع غذایی متفاوت تر از گروهی دیگر می باشد و در این میان فرمول هایی که برای محاسبه میزان کالری دریافتی پیشنهاد می شوند نیز این تفاوت های جزئی را در نظر نمی گیرد. این مورد به خصوص در رستوران ها به چشم می خورد که طبق آن بیشتر غذا های موجود در لیست به همراه سدیم بالا سرو شده و در نتیجه جذب آب بدن به شما حس پف کردن را می دهند. همواره به یاد داشته باشید در صورت تصمیم برای کاهش وزن منطقی است که در طول هر هفته تنها ۱تا ۳ پوند از وزن خود را کم کنید.

مثبت بیاندیشید – تفکر مثبت در مورد مصرف غذا های روزمره می تواند بطوری معجزه آسا انرژی را در شما افزایش داده و همواره فرصت تجربه زندگی سالم را به شما بدهد. طبق گفته دکتر هنسرود (Donald Hensrud): “در صورت حذف برخی ترکیبات و مواد غذایی از رژیم خود به دنبال راه هایی جدید برای جاگزنینی منابع متفاوتی باشید. در دنیا فرهنگ ها و در نتیجه غذا های متنوع بسیاری وجود دارد که می توانیم تنها با یکبار مصرف عاشق آنها شده و به راحتی از افسردگی ناشی از رژیم گرفتن و کم تر خوردن جلوگیری کرده باشیم.”

به دنبال معجزه نباشید – تنها مصرف غذا هایی مناسب برای یک هفته نمی تواند شما را تبدیل به انسانی با اندامی بی نقص کند. تلاش برای جایگزین کردن خوراکی ها جدید به جای رژیم های غذایی نامناسب می تواند شروع خوبی برای راهی چالش برانگیز باشد.

Warning: A non-numeric value encountered in /home/madnic/domains/madnic.ir/public_html/wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 326

افزودن دیدگاه