۱۰ تغییر مفید در راستای رسیدن به ۳۰ سالگی و افزایش توانایی برای تجربه یک زندگی سالم

به گفته یکی از روانشناسان، ویژگی خود دلسوزی موردی که خود را بخشیده و از خطا ها درس بگیرید-اصلی ترین کلید در راستای رسیدن به موفقیت در نظر گرفته می شود

1
49
تغییر مفید در راستای رسیدن به ۳۰ سالگی و افزایش توانایی برای تجربه یک زندگی سالم

“۳۰ سالگی زمان رسیدن به مرحله جدید و متفاوت تری از زندگی. اگر فردی بوده که تا قبل از این سن دست به کار های اشتباهی در جهت به خطر انداختن سلامتی خود زده اید پس فرصت را غنیمت شمره و تغییر کنید”

بسیاری افراد با رسیدن به ۲۰ سالگی دست به کار های غیر معقول و متفاوت تری از برنامه و سیستم عادی خود زده و بنابراین سلامتی خود را به خطر می اندازند. خوابیدن تا ساعت ۲ بعد از ظهر و خرج کردن تمامی پول های ماهانه برای خریدن تنها یک جفت کفش تنها نمونه هایی از این شیوه زندگی ناسالم و غیر منطقی به شمار می رود.

ولی ۳۰ سالگی به عنوان زمانی ایده آل برای رسیدن و جایگزینی عادت های بد و مخرب با شیوه هایی جدید و مفید در نظر گرفته می شود که می توانند کمک شایانی به شما در راستای دستیابی به رضایت شخصی و سازمان یافته تری برای تمامی طول عمر کرده باشد. برای شروع کار، در این نوشته موارد و پیشنهاداتی به لیست کورا (Quora) در رابطه با کار هایی که حتما باید انجام داده تا بتوان از این طریق به افزایش کیفیت زندگی رسید اضافه شده است:

سیگار کشیدن را ترک کنید — با توجه به نوشته های فینک ( Cyndi Perlman Fink) به عنوان یکی از کاربران وبسایت کورا، اگر فردی هستید که عادت سیگار کشیدن را تا سن ۳۰ سالگی ادامه داده اید، بلافاصله آن را ترک کنید. با توجه به نتایج به دست آمده، افرادی که قبل از ۴۰ سالگی سیگار را ترک می کنند تا %۹۰ بیشتر از افرادی که به این کار ادامه می دهند خطر مرگ را کاهش می دهند.

ساعت خواب و بیدار شدن مشخص در هر روز را مد نظر بگیرید — منتظر بودن برای رسیدن آخر هفته و جبران کمبود خواب موردی است که نمی توان همیشه روی آن حساب کرد، به پیشنهاد والدمن (Nan Waldman)، سعی داشته باشید همه روزه ساعت خواب و بیدار شدن مشخصی را برای خود در نظر بگیرید. با توجه به گفته محققان، حتی اگر برای چند روز عادت خوابیدن زیاد را تکرار کنید در نهایت متوجه خواهید شد که تا چه میزان ساعت بیولوژیکی شما مختل شده و در نتیجه بعد از مدتی، حتی بدون انجام کار های سخت، خیلی زود احساس خستگی خواهید کرد. بنابراین سعی داشته باشید تا همیشه بر اساس ساعت مشخصی خوابیده و بیدار شوید.

ورزش کردن را بطور منظمی ادامه دهید — با توجه به گفته های لانگ من: “سعی داشته باشید تا جای ممکن خود را فردی فعال نگه دارید. پیاده روی، دوچرخه سواری، دویدن، بلند کردن وزنه های سنگین، کوه نوردی و یا شنا هیچ فرقی نمی کند، چراکه تمامی فعالیت های مربوطه به نوعی بدن شما را درگیر می کند.”

در سال های پایانی این دهه از سن بدن ماهیچه های بدن حجم خود را آرام آرام از دست می دهند بنابراین بیشتر از هر زمان دیگری نیاز است که فعالیت را به یاد داشته باشید. ولی همواره سعی داشته باشید ورزش هایی را انتخاب کنید که به نوعی به آنها علاقه دارید چراکه در صورت از دست دادن انگیزه، شما شانس ورزش کردن را به کلی از دست خواهید داد.

یک ژورنال تدارک ببینید — با توجه به گفته های کرولی (Mark Crawley): “این ژورنال می تواند تمامی اتفاقات زندگی شما را در بر بگیرد که خواندن آنها در سال های بعدی به عنوان نوستالژی همواره لحظات خوبی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. حتی اگر فردی بوده که قادرید لحظات خاطره انگیز را به خوبی در ذهن خود ذخیره کنید، ارائه این موارد و افکار بر روی کاغذ می تواند کنار آمدن با موقعیت های استرس آور را برای شما راحت تر کند.

شروع به پس انداز کنید — با توجه به گفته گیلی: “شروع این کار با رسیدن به سی سالگی نشان خواهد داد که تا چه میزان شما قادرید این ویژگی را در سال های آینده ادامه دهید.” سال هایی که شما می توانید استراحت کنید هنوز نرسیده است، بنابراین هم اکنون که به بلوغ فکری کامل رسیده اید شروع به تضمین آینده خود کنید.

به دنبال رویا های خود بروید — “هیچ گاه حرکت به سوی آرزو های خود را به تعویق نیندازید،” کاروین. “دوست دارید برای خود خانه بخرید؟ بچه دار شوید؟ کتابی بنویسید؟ اصلا نترسید و یکی از این موارد را به عنوان آرزوی اصلی خود در نظر بگیرید و کار را شروع کنید. شما چه کار هایی را باید هم اکنون و طی سال ها برای رسیدن به آرزوی خود انجام دهید؟

یاد بگیرید با آنچه که در دست دارید خوشحال زندگی کنید  اگر همواره به آنچه که دارید عادت کرده و با آن کنار بیایید بنابراین می توانید مابقی عمر خود را با خوشحالی سپری کنید. تمامی این موارد مربوط به ویژگی حق شناسی می باشد: مطالعه پیشنهاد می دهد شکرگزاری در راستای تمامی چیزی که در دست دارید می تواند احساس منفی را در وجود شما کاهش داده و همواره شما را فردی خوشحال بین اطرافیانتان بشناساند. این به همان دلیل است که اپرا وینفری (Oprah Winfrey)-یکی از معروف ترین افراد جهان-مجله سپاسگزاری را طی سالهاست به عنوان کاری روتین در نظر گرفته بود.

فکر راضی نگه داشتن دیگران را از سر خود دور کنید  به گفته تئو (Teo): “بعد از رسیدن به سی سالگی من متوجه شدم که دیگر نیازی نیست تلاشی در راستای راضی نگه داشتن دیگران به خرج دهم. تمامی افراد با رسیدن به ۳۰ سالگی قادرند تا دوستان خود را با حساسیت بالاتری انتخاب کنند؛ مجبور نیستید نسبت به اطرافیانی که به شما کم توجهی می کنند محبت کنید. همیشه در نظر بگیرید تا انرژی و وقت خود را بهینه سپری کنید.

خود را با دیگران مقایسه نکنید — به پیشنهاد کای: “اگر توانایی انجام کاری را نداشته و یا در موقعیتی بهتر در مقایسه با اطلافیانتان قرار نگرفته اید به خود بی انصافی نکرده و منطقی فکر کنید.”

همانطور که یکی از روانشناسان می نویسد، زیر نظر داشتن اطرافیان برای سر درآوردن از کار هایی که انجام می دهند نمی تواند به شما کمکی در جهت پیشرفت داشته باشد. بهتر است به جای این سردرگمی و حسادت، همواره به خواسته های خود و کار هایی که می توانید برای رسیدن به آن انجام دهید فکر کنید.

خود را به دلیل خطاهایی که انجام داده اید ببخشید — همه انسان ها در زندگی خود مسیر های اشتباهی را می روند، بنابراین منطقی نیست که خود را به عنوان فردی در نظر بگیرید که بیشترین خطا ها را در زندگی خود انجام است. “بهترین و منطقی ترین کاری که می توانید انجام دهید، درس گرفتن از تمامی کار ها و مسیر های اشتباه رفته می باشد،” پامر (Liz Palmer).

 به گفته یکی از روانشناسان، ویژگی خود دلسوزی (Self-Compassion)-موردی که خود را بخشیده و از خطا ها درس بگیرید-اصلی ترین کلید در راستای رسیدن به موفقیت در نظر گرفته می شود. چراکه با این کار نقاط ضعف خود را دیده و از تکرار تمامی کار هایی که شما را در زندگی به عقب سوق داده اند خودداری خواهید کرد.

یک دیدگاه

افزودن دیدگاه