بر اساس مطالعات جدید خوردن پنیر، کره و خامه میتواند شما را از بیماری های قلبی محافظت کند.

8
90

“چربی منبع اصلی انرژی و سوخت و ساز، ماده ای حیاتی برای بدن”

به گفته دکتر دانکل (Simon Dankel): “شما انرژی مورد نیاز بدن خود را با قرار دادن چربی ها و یا کربوهیدرات ها در رژیم غذایی خود میتوانید تعیین کنید. که این تغییر چشم گیری در روند تغذیه شما ایجاد نخواهد کرد.”

به گفته ی محققان دانشگاه برگن در نوروژ (University of Bergen in Norway ) غذاهای چرب مثل پنیر، کره، و خامه معمولا به عنوان فاکتورهای زمینه ساز برای بیماری های قلبی به شمار می آیند-اما برطبق آخرین گزارش ها، رژیم غذایی که محتوای آن شامل مقدار بالایی چربی اشباع شده میباشد میتواند برای قلب مفید باشد.

خوردن غذاهای بیشتری با چربی طبیعی بالا، درپی کاهش مصرف کربوهیدرات ها، تاثیری در افزایش کولسترول مضر را منجر نخواهد شد.

طبق گفته های دانکل (Simon Dankel) که سرپرستی این مطالعات را به عهده داشته است، با پیگیری این پژوهش صورت گرفته ی مستقل روی بدن انسان، “چربی ها به عنوان منبع اصلی انرژی بدن انسان، باعث افزایش و بهبود عملکرد آن می شوند.”

شاید بسیاری از انسان ها با شنیدن این خبر به این نتیجه برسند که با قرار دادن این منبع انرژیی از چربی های اشباع شده در رژیم غذایی، امکان کاهش وزن وجود نخواهد داشت. اما طبق این نوشته اخیر، اگر شما رژیم خود را چه بر اساس کربوهیدرات ها و چه بر اساس چربی ها در نظر بگیرید تغییر خاصی را احساس نخواهید کرد. بلکه پاسخ متابولیکی بسیار فعال و مثبتی برای شما امکان پذیر خواهد شد.

طبق گفته های خدمات بهداشت ملی در انگلستان (National Health Service)، خوردن غذاهای با چربی اشباع شده زیاد به افراد پیشنهاد داده نمیشود، چرا که رژیم شامل چربی اشباع شده میزان کلسترول خون را بالا میبرد. و در کل میزان مصرفی چربی ۳۰gr برای مردها و میزان ۲۰gr برای خانم ها پیشنهاد داده شده است.

تعداد ۴۰ مرد دیابتی برای انجام مطالعات داوطلب شدند که براساس گفته های دکتر دانکل (Simon Dankel) به طور قطع تحت کنترل در مقایسه با دیگر تحقیقات قبلی قرار گرفتند.

نصفی از این تعداد برنامه غذایی شامل مصرف بالای کربوهیدرات ها و میزان کم تر چربی ها و در گروهی دیگر رژیم غذایی با میزان کربوهیدرات مصرفی پایین تر و دو برابر چربی بیشتر در نظر گرفته شده است که در حدود %۲۴ از کل انرژی دریافتی این افراد از کره روزانه به دست می آید.

از گروه خواسته شد که در طی این رژیم غذایی از میزان بالای چربی به خصوص خوردن خامه و کره و همچنین میزانی از روغن نارگیل در نظر گرفته شود. که البته این رژیم شامل چربی موجود در تنقلات نمی باشد.

هر دو گروه همراه مصرف میزانی از چربی میزان مصرفی بالای سبزی را داشته اما باید در نظر گرفته شود که مقدار مصرفی آن ها از ۲۱۰۰ کالری در روز تجاوز نکند.

در پایان آزمایش هر دو گروه در حدود ۱۲kg از وزن خود را از دست داده به طوری که پتانسیل افزایش وزن و چاقی در آن ها کاهش و زمینه ابتلای آن ها به دیگر بیماری های خطرناک همچون فشار خون بالا و دیابت در آن ها دیده میشود.

این مورد آزمایش به گفته دکتر دانکل (Simon Dankel) نشان میدهد که، “این چربی به طور فی نفسه دلیل قرار گرفتن سلامتی فرد در مسیری خطرناک نیست. شما با دنبال کردن یک رژیم غذایی با چربی های طبیعی به همان میزان از سلامتی که در نتیجه ی کاهش مصرف چربی به دست می آورید میرسید.”

Warning: A non-numeric value encountered in /home/madnic/domains/madnic.ir/public_html/wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 326

8 ديدگاه

افزودن دیدگاه