ورزشی که می تواند همانند یک داروی جادویی سلامت بدن را به تدریج فراهم کند

هر فرد ۵۰ ساله ای در صورت داشتن بدنی سالم و بدون مشکل خاص بهتر است به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت و به مدت روز هایی که در هفته می تواند حرکات مربوط به اروبیک را انجام دهد

0
37
ورزشی که می تواند همانند یک داروی جادویی سلامت بدن را به تدریج فراهم کند

“فعالیت های فیزیکی در صورت بالا بردن ضربان قلب و در راستای منجر شدن به تعریق می توانند همانند دارویی معجزه آسا سلامت بدن را فراهم کنند”

آیا به دنبال راهی برای بالا بردن روحیه، تقویت حافظه و یا محافظت از مغز در برابر کاهش عملکرد مغز می باشید؟ به شما توصیه می کنیم تا همین حالا فعالیت های فیزیکی خود را شروع کنید.

با توجه به بررسی های جدید مشخص شده است هر نوع فعالیت فیزیکی که قادر باشد ضربان قلب را افزایش داده و به تحرک و عرق کردن به مدت مشخص و پایدار منجر شود-ورزش اروبیک-می تواند مغز شما را در برابر عوارض ناشی از کهولت سن محافظت کند.

با توجه به نوشته نویسندگان مقاله Mind and Mood: “اروبیک ورزشی بوده که می تواند مستقیما بر روی مغز شما تاثیر داشته باشد. در کنار برخی موارد و جنبه های مثبت این ورزش مثل بالا رفتن روحیه تنها دقایقی بعد از شروع جلسه ورزشی برخی دیگر از موارد مثل افزایش ظرفیت حافظه را می توان در گروه بندی جنبه های مثبت اروبیک قرار داد. بنابراین ورزش های هوازی مانند اروبیک در صورت اجرا شدن طبق برنامه ای خاص و حداقل به مدت ۴۵ دقیقه در هر جلسه می تواند مستقیما بر روی مغز شما تاثیر مثبت بگذارد.

تاکنون مطالعات بسیاری در زمینه جنبه های مثبت ورزش اروبیک بر روی حافظه انجام گرفته است ولی طبق تحقیق جدید محققان قصد داشتند تا دریابند آیا این فعالیت می تواند در راستای بیماران سرطانی نیز عملی باشد یا نه.

برای رسیدن به نتایج مربوطه محققان ۳۰۰ بیمار سرطانی را مورد بررسی قرار داده و طبق برنامه ای مشخص از آنها خواستند تا به مدت یک هفته فعالیت های مربوط به رشته اروبیک را دنبال کنند. در پایان هفته مشخص شد افرادی که طبق برنامه داده شده مرتبا در طول این هفته ورزش می کردند کم تر از گروهی که اروبیک انجام نمی دادند خسته شده و بطور کل توانستند حرکات را در هر روز بهتر از روز قبل انجام دهند.

اما به عنوان انسانی عادی و طبق نتایج به دست آمده از طرف مجله British Medical: در صورتی که به ۵۰ سالگی خود رسیده اید این مورد را باید در خاطر داشته باشید که بهترین شیوه برای تضمین سلامت جسمی می تواند انجام حرکات اروبیک به همراه برخی تمرین های استقامتی باشد. که البته طول مدت انجام این تمرینات طبق ظرفیت وجودی هر فردی می تواند کاملا متفاوت باشد. ولی بطور کل به دلیل افزایش جریان خون به هنگام فعالیت های فیزیکی، اکسیژن و انرژی تازه وارد مغز شده و در نتیجه بهتر از قبل به تمامی محرک های اطراف پاسخ می دهد.

طبق گفته های نورثی (Joe Northey)، نویسنده ارشد بررسی بریتیش British و دانشمند ورزش و فعالیت های فیزیکی در دانشگاه کانبرا، هر فرد ۵۰ ساله ای در صورت داشتن بدنی سالم و بدون مشکل خاص بهتر است به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت و به مدت روز هایی که در هفته می تواند این حرکات را انجام دهد، اروبیک را در برنامه روزانه خود بگنجاند.

Warning: A non-numeric value encountered in /home/madnic/domains/madnic.ir/public_html/wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 326

افزودن دیدگاه