تنها و بهترین نوع از ورزش های ذهنی، طبق گفته دانشمندان

0
43
تنها و بهترین نوع از ورزش های ذهنی، طبق گفته دانشمندان

“ورزش هوازی به دلیل افزایش جریان خون به مغز و دریافت اکسیژن تازه می تواند تأثیر به سزایی در روند تقویت کیفیت مغز و بهبود حافظه داشته باشد”

آیا به دنبال یک روش کاملا طبیعی جهت بالا بردن روحیه، تقویت حافظه و محافظت از ذهن در برابر زوال فکری در راستای افزایش سن می گردید؟

در این صورت کلمه کلیدی فعالیت را در نظر داشته باشید

در راستای نتایج با ارزش به دست آمده از دو مورد مطالعه منتشر شده در بهار امسال، هر نوع ورزش و فعالیتی که به نوعی ضربان قلب را افزایش داده، باعث فعالیت اعضای بدن و تعریق به مدت مشخصی می باشد – ورزش های هوازی – به عنوان فاکتور های مشخص و به شدت مأثری جهت بالا نگه داشتن کیفیت ذهن به شمار می روند.

با توجه به گفته نویسنده مقاله اخیر در وبلاگ دانشگاه پزشکی هاروارد Mind and Mood: “ورزش های هوازی به عنوان اصلی ترین فاکتورها برای ناحیه سر و به همان میزان “قلب” گزارش می شوند.”

از آنجاییکه برخی نتایج مثبت-مثل افزایش روحیه-در همان دقایق اولیه دوچرخه سواری و دیگر ورزش های تعریقی به چشم می خورد، برخی جنبه های دیگر-مثل تقویت حافظه-می توانند در طولانی مدت و طی هفته ها بعد از انجام فعالیت بروز دهند. این به آن معنی است که ورزش های هوازی به عنوان بهترین گزینه برای افزایش کیفیت مغز شما، در صورت انجام منظم و حداقل ۴۵ دقیقه در هر بار، در نظر گرفته شوند. البته بر اساس فاکتور هایی که برای خود تأیین کرده اید می توانید برنامه پیاده روی سریع و هر نوع فعالیت فیزیکی دیگری را نیز به برنامه ورزشی خود اضافه کنید. طبق یکی از مقالات ارشد در رابطه با مطالعه افراد افسرده نشان می دهد، استفاده از تردمیل به مدت ۳۰ دقیقه در هر روز طی ده روز متوالی می تواند نتایج کلینیکی و آماری قابل توجهی در راستای کاهش افسردگی در پایان این دوره را نشان دهد. طبق نوشته اخیر در مجله Physical Therapy Science، ورزش های هوازی از سمتی دیگر می تواند در راستای کاهش تولید طبیعی میزان هورمون های استرس زای بدن مثل آدرنالین و کورتیزول در افرادی که از بیماری افسردگی نیز رنج نمی برد به عنوان برنامه مفیدی در نظر گرفته شود.

طبق پیشنهاد نوشته جدید در نسخه چاپ شده بریتیش ژورنال (British Journal)، اگر فردی با سن بیشتر از ۵۰ می باشید، بهترین گزینه برای افزایش کیفیت ذهن می تواند در راستای ترکیب ورزش های هوازی و استقامت-مثل فعالیت هایی در بازه های زمانی بسیار از جمله ورزش ۷ دقیقه ای و یا یوگا به عنوان ترکیب فعالیت های قوی سازی مثل شنا و یا پلانک به همراه حرکات رقص به دلیل افزایش ضربان قلب-انجام بگیرد. دیگر مطالعه منتشر شده در ۳ ماه می نمونه های دیگری برای مطالعه مربوطه پیشنهاد می دهد: بزرگسالانی با سن ۸۸-۶۰ که در مدت ۳۰ دقیقه برای چهار روز در هفته طی ۱۲ هفته پیاده روی می کنند نقطه اتصال مشخصی در مغز خود را، که در صورت آسیب می تواند حافظه را مختل کند، تقویت و قوی ساخته اند.

محققان هنوز دقیقا اطلاع از چگونگی روند این مورد اطلاعات دقیقی در دست ندارند، اما در راستای پیشنهادات، ورزش با افزایش جریان خون، که اکسیژن تازه و انرژی را به مغز انسان می رساند مستقیما می تواند در ارتباط باشد. طی مطالعه دیگری در راستای بررسی خانم ها مسن مشخص شد در صورت مواجه بودن فرد با بیماری جنون، انجام فعالیت های هوازی می تواند تأثیر به سزایی در افزایش اندازه هیپوکامپ، قسمتی از مغز شامل فرآیند های یادگیری و حافظه، دارد.

به پیشنهاد نورثی (Joe Northey)، نویسنده ارشد مطالعه بریتانیا و دانشمند ورزش در دانشگاه کانبرا، اظهار داشته که در صورت داشتن سن بالای ۵۰ هر فردی باید در حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت انجام حرکات هوازی به میزان معقولی در هفته انجام دهد.

Warning: A non-numeric value encountered in /home/madnic/domains/madnic.ir/public_html/wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 326

افزودن دیدگاه