چطور از چربی های دور شکم خلاص شویم؟

0
31

چطور می توان از شر چربی های دور شکم و کمر بدون لاغر شدن دیگر قسمت های بدن خلاص شد؟ این سوالی بوده که مدت هاست ذهن افراد را به خود مشغول کرده است. با توجه به برخی مطالعات مشخص شده است تمرکز بر روی تنها یکی از قسمت های خاص بدن جهت کاهش چربی امکان پذیر نمی باشد. با توجه به یکی از بررسی های مربوط به سال ۲۰۰۷ در راستای اجرایی برخی موارد برای کاهش چربی بازو ها در مردان، کاهش چربی دور کمر می تواند در راستای کاهش چربی کل بدن فرد انجام شود. البته این مورد را باید خاطر نشان کرد که تمامی افراد به دلیل ویژگی های ژنتیکی مختلف می توانند در حین کاهش وزن شکل بدنی متفاوتی را تجربه کنند. البته اگر برخی فاکتور های استاندارد رعایت شود، بدون توجه به ژن هر فرد، می توان وزن را به نوعی دلخواه کم کرد. علاوه بر شعار معروف “بیشتر حرکت کنید، کم تر بخورید”، برخی نکات وجود دارد که با اجرایی کردن آنها می تواند این روند کاهش وزن را به نوعی قابل قبول تر تجربه کنید.

زمان غذا خوردن  

با توجه به یکی از مطالعات صورت گرفته در کشور پرتغال، دوری از هر نوع وسیله هوشمند نظیر گوشی و لپ تاپ به هنگام غذا خوردن می تواند به کاهش وزن افراد کمک کند. غذا خوردن به هنگام تماشای تلویزیون به دلیل مشغول کردن ذهن و فراموشی از میزان غذای مصرفی می تواند وزن افراد را به میزان بالایی افزایش دهد. همواره به یاد داشته باشید که چه نوع و به چه میزان غذا مصرف می کنید. همواره به یاد داشته باشید که به هنگام غذا خوردن از هر نوع سیستم هوشمند به ویژه گوشی خود به دور باشید.

فیبر محلول مصرف کنید

آووکادو، جوانه بروسل، تمشک و دانه ها کتان همه از مواردی می باشند که میزان بالایی از فیبر محلول را در بر می گیرند ترکیبی که آب را در بدن جذب کرده و با تشکیل ژلی عمل هضم را آسان می کند. با توجه به پیشنهاد بسیاری متخصصان رژیم غذایی، مصرف فیبر های محلول می تواند به دلیل حس سیری که به افراد می دهند مصرف هر نوع ترکیبات شیرین را کاهش داده و در نتیجه باعث کاهش وزن افراد شوند. هر ده گرم فیبر محلول میزان چربی دور کمر شکم تا ۳٫۷ درصد کاهش پیدا می کند.

از استرس دوری کنید

استرس غده های فوق کلیه را در راستای تولید کولسترول تحریک می کند. هورمونی که با نام “هورمون استرس” شناخته می شود دارای میزان بالایی کلسترول بوده که می تواند اشتهای فرد در راستای مصرف ترکیبات شیرین را افزایش داده و در نتیجه وزن را نیز بالا ببرد. این موردی بوده که در راستای برخی مطالعات اثبات شده است، خانم هایی که چربی شکم بالایی دارند با ترشح بیشتر کلسترول مواجه می شوند.

ورزش های مربوط به استقامت

همواره بسیاری افراد وجود دارند که ساعت هایی را بیهوده در خانه سپری می کنند و چه بهتر است که این ساعت ها با فعالیت های فیزیکی پر شود. محققان به این نتیجه رسیده اند تمرین های استقامتی می تواند در راستای تغییر چربی موجود در شکم، حجم ماهیچه های بدن را افزایش دهند. این شیوه برای افراد دیابتی بسیار توصیه می شود و بیانگر آن است که چگونه ترکیب ورزش اروبیک و تمرین های استقامتی می تواند میزان چربی احشایی-ذاتی-را در نوجوانان کاهش دهد.

نوشیدنی های حاوی شکر را فراموش کنید

تمامی افراد می دانند که نوشانه های رژیمی، فانتا، اسپرایت و مواردی دیگر برای دندان بسیار مضر می باشند ولی آیا می دانستید این نوشیدنی ها تا چه میزان می تواند تجمع چربی را در بدن افزایش دهند؟ برخی نوشیدنی هایی که با شیوه شیرین کردن مصنوعی به بازار عرضه می شوند به راحتی باعث افزایش وزن افراد می شوند. از آنجاییکه فرآوری این نوشیدنی ها متفاوت از فرآوری خوراکی های شکری می باشد، نوشیدنی ها و کالری های مایع به میزان کم تری می توانند حس سیری به همراه داشته باشند به همین دلیل است که مصرف نوشیدنی های شکری اشتهای شما را افزایش می دهد و بدن کالری های اضافی را به صورت چربی ذخیره می کند.

افزودن دیدگاه