چطور بدون گرفتن رژیم وزن خود را کم کنیم

0
34

برخلاف تمامی برنامه های غذایی که به افراد کمک می کنند چه غذا هایی را مصرف و چه غذا هایی را نخورند، شاید تنها توجه به وقت غذا خوردن تا میزانی از مشکل چاقی جلوگیری کند. غذا خوردن به همراه اندیشیدن به این معنی می باشد که قبل از خوردن هر نوع غذا و خوراکی کمی در مورد آن عمیق تر فکر کنید که در این راستا بتوانید وزن خود را نیز به میزان چشم گیری کاهش دهید. در ادامه به برخی موارد اشاره شده است که با اجرای آنها به هنگام غذا خوردن شما قادر خواهید بود تا وزن خود را در مدت کوتاهی کاهش دهید.

غذای خود را آهسته بجوید – جویدن بطور کل می تواند جریان خون را به سمت معده افزایش دهد که خود سبب کالری سوزی می شود. افرادی که غذای خود را آهسته می جوند به دلیل برداشتن تکه های کوچک تر در حدود ۱۰۰ کالری کم تر از افرادی که با سرعت بالا غذا می خورند وارد بدن خود می کنند.

دفترچه ای برای خوراکی های خود در نظر بگیرید – همواره سعی داشته باشید در صورتی که نسبت به وزن خود حساس می باشید دفترچه ای تهیه کرده و تمامی خوراکی و وعده های غذایی که در طول روز می خورید در آن یادداشت کنید.

اشتهای خود را با خوردن غذای مربوط برطرف کنید – این مورد برای افرادی اهمیت دارد که همواره به سراغ اسنک ها و هله هوله ها در طول روز می روند. از این به بعد زمانیکه احساس گرسنگی می کنید سعی داشته باشید تا غذای مربوطه را در نظر بگیرید. آیا در این حالت با خوردن شکلات سیر خواهید شد و یا تنها با خوردن یک عدد سیب و یا یک پیاله ماست می توانید اشتهای خود را برطرف کنید؟

همواره سعی داشته باشید در صورت داشتن احساس گرسنگی غذا بخورید – برنامه ریزی های مرسوم را از عادت خود حذف کنید. همواره تصور نداشته باشید باید ساعت ۸ صبح صبحانه بخورید و بعد از آن به سراغ نهار بروید. از همان ساعات اولیه صبح در نظر بگیرید تا به هنگام داشتن احساس گرسنگی غذا بخورید و در صورت میل نداشتن به شام حتما از خوردن آن صرف نظر کنید.

از محتوای غذای خود اطلاع داشته باشید – اگر حساسیت بالایی در کاهش وزن دارید در نتیجه باید از تمامی محتوای موجود در وعده های غذایی خود باخبر باشید. اگر در نظر دارید تا غذا های فرآوری شده بخورید باری دیگر در مورد آن تصمیم بگیرید که شاید بهتر باشید بعد از این برای رسیدن به وزن مورد دلخواه خود مصرف حبوبات را افزایش دهید.

۳۰ دقیقه زمان برای خوردن غذا در نظر بگیرید – این موردی بوده که درستی آن توسط متخصصان تغذیه ثابت شده است. اگر زمان غذا خوردن خود را کاهش دهید متوجه خواهید شد که کالری کم تری نیز از این طریق وارد بدن خود می کنید.

قبل از شروع وعده غذایی خود آب بنوشید – ۱۵ دقیقه قبل از خوردن غذای اصلی یک لیوان بزرگ آب بنوشید چراکه از این طریق محتوای معده خود را با آب پر کرده و بعد از آن میزان احساس گرسنگی که به شما دست داده است بطوری دقیق در راستای میزان غذای در نظر گرفته شده مشخص می شود.

وسایل آشپزخانه زیبا خریداری کنید – اگر فردی بوده که با عجله و زیاد غذا می خورید در نتیجه با خریدن وسایل زیبا و هیجان بخشیدن به میز غذاخوری هم از وعده خود لذت برده و هم با آهسته غذای غذایی خود را به پایان برسانید. سرگرم شدن با بشقاب ها و لیوان های زیبا که بر روی میز غذاخوری قرار گرفته اند می تواند حواس شما را از غذا خوردن کمی پرت کند.

افزودن دیدگاه